Betingelser

Almindelige betingelser



SEMO DK ApS, herefter ”semo”

1. Formål og anvendelse

Disse almindelige betingelser gælder for alle kunder, der benytter Semo`s ydelser inden for rådgivning, søgemaskineoptimering, linkbuilding, PPC-annoncering, Analytics, online markedsføring m.v. Ved ydelser forstås (men ikke begrænset til) rådgivning, webservices, webudvikling, (digitale) produkter, abonnementsløsninger samt undervisning. Betingelserne kan alene fraviges ved skriftlig aftale.


2. Opgavetyper og kontaktdata

Semo tilbyder en bred vifte af løsninger, som tilpasses kundens behov og ønsker efter nærmere aftale. Opgavernes løses på time- eller projektbasis. Ved indgåelse af aftale er kunden forpligtet til at opgive korrekte firma- og kontaktoplysninger, herunder en valid email-adresse, idet email er Semo`s primære, skriftlige kommunikationskanal. Ved ændringer af firma eller kontaktoplysninger, skal kunden straks give Semo skriftlig meddelelse herom.


3. Reklamation

Såfremt kunden ikke er tilfreds med den leverede ydelse, skal han skriftligt underrette Semo herom. Sådan reklamation, der skal indeholde en specificeret liste over fejl og mangler, skal foretages hurtigst muligt og inden 8 dage. I modsat fald betragtes ydelsen leveret rettidigt og mangelfri.


4. Rettigheder

Semo har ejendomsretten og alle immaterielle rettigheder til kildekoder, tekst, grafik, billeder, videoer, nyhedsbreve og lign., der helt eller delvist er udarbejdet af Semo. Dette gælder såvel nuværende som fremtidige udgaver af ovennævnte, og uanset om materialet er udarbejdet på foranledning af kunden og tilpasset dennes ønsker og behov. Enhver uautoriseret anvendelse, distribution, ulovlig adkomst eller kopiering af ovenstående materiale eller dele heraf er forbudt, og vil blive retsforfulgt. Eventuelt ejerskab, eksklusiv licens eller øvrige rettigheder til materialet forudsætter en selvstændig skriftlig aftale herom. Data og materiale fra Google Analytics, Google AdWords o.lign., herunder opsætninger af sådanne konti, tilhører dog ubetinget kunden.


5. Underleverandører

Semo forbeholder sig ret til i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler at anvende underleverandører samt antage eksterne konsulenter til opfyldelse af sine forpligtelser.


6. Erstatning

Kundens brug af ydelsen sker i enhver henseende på eget ansvar. Semo er alene forpligtet til at erstatte kundens tab, der er en følge af væsentlig mangel ved en ydelse eller anden væsentlig misligholdelse fra Semo`s side. Semo|s erstatningspligt omfatter alene kundens direkte tab, hvorimod indirekte tab og følgeskader, herunder driftstab, øgede driftsudgifter, tabt avance eller udgifter i forbindelse med tab af data, ikke erstattes. Semo er ikke erstatningsansvarlig, hvis forsinkelse eller mangel ved en ydelse skyldes forsinkelser, afbrydelser eller forstyrrelser i kommunikationsinfrastrukturen eller andre leverandørers forhold, som Semo ikke er ansvarlig for. Semo er endvidere ikke erstatningsansvarlig for tab, der påføres kunden eller tredjemand som følge af kundens direkte eller indirekte anvendelse af ydelsen. Kunden bærer alene ansvaret for at tage sikkerhedskopier/backup af relevant data. Semo`s samlede erstatningspligt kan aldrig overstige værdien af den ydelse, der har givet anledning til tabet.


7. Force majeure

Parternes forpligtelser i henhold til aftalen udskydes ved force majeure, hvorved forstås forhold, der ligger uden for parternes kontrol, og som parterne ikke ved aftalens indgåelse burde have taget i betragtning. Forhold hos Semo`s underleverandører, der medfører, at Semo ikke er i stand til at opfylde sine forpligtelser over for kunden, og som ikke kan overvindes uden uforholdsmæssigt store omkostninger for Semo, anses ligeledes som force majeure. Force majeure kan højst gøres gældende i det antal dage, som force majeure situationen varer.


8. Tredjemands rettigheder

Semo indestår for, at der ikke hos tredjemand findes rettigheder i relation til ydelsen, der kan hindre kundens anvendelse heraf. Varsles og/eller rejses der sag mod kunden med påstand om krænkelse af tredjemands rettigheder, er kunden forpligtet til straks at give Semo skriftlig meddelelse herom.


9. Fortrolighed, videregivelse af kundeoplysninger samt referencer

Semo`s forpligter sig til at behandle alle oplysninger om kunden fortroligt og pålægger i fornødent omfang underleverandører og andre, der bistår Semo med levering af ydelser, tilsvarende forpligtelse. Kunden pålægges tilsvarende forpligtelse med hensyn til oplysninger om leverancen, herunder oplysninger om de kontraktuelle og økonomiske forhold samt oplysninger om Semo`s forhold. Semo er berettiget til at videregive krævede oplysninger til officielle navnemyndigheder, f.eks. DK Hostmaster, InterNic og RIPE. Semo er endvidere berettiget til – uden særskilt tilladelse fra kunden – at anvende kunden som reference, når dette sker i generelle vendinger og uden forpligtelser for kunden. Denne ret gælder uden tidsbegrænsning og gælder også begrænset brug af kundens varemærke og logo til brug for referencen.


10. Persondata

Kunden er selv ansvarlig for at overholde gældende lovgivning i relation til behandling af persondata, og skal ved manglende overholdelse friholde Semo for herved opståede omkostninger, herunder bøde, erstatning, kompensation og advokatomkostninger.


11. Forbud mod ansættelse af Semo`s medarbejdere

Kunden må ikke ansætte eller konsultere nogen af Semo`s medarbejdere, samarbejdspartnere eller underleverandører i samarbejdsperioden og i en periode på to år efter samarbejdets ophør. Overtrædelse sanktioneres med en bod på kr. 250.000,00 pr. overtrædelse. Betaling frigør ikke kunden for forbuddet.


12. Priser og betalingsbetingelser

Semo`s ydelser faktureres i henhold til de til enhver tid gældende priser. Alle priser er eksklusiv moms. Priser oplyses ved henvendelse til Semo eller via hjemmesiden. Semo forbeholder sig ret til at opkræve gebyr i forbindelse med ydelse af f.eks. ekstraordinær support og service. Såfremt kunden forhindrer Semo i at udføre det aftalte arbejde, faktureres der alligevel ifølge samarbejdsaftalen. I en periode på op til tre måneder kan kunden dog genvinde retten til at få udført det arbejde, der er faktureret for, såfremt han fjerner de forhold, der har forhindret Semo i at udføre arbejdet. Kunden kan efter omstændighederne også bruge de pågældende timer til at erhverve Semo`s andre ydelser, såfremt Semo i øvrigt er indforstået hermed. Kunden skal – i det omfang, han ønsker at gøre brug af denne service – inden for fristen skriftligt meddele Semo, at hindringen er fjernet eller anføre, hvilke ydelser der ønskes i stedet. De fakturerede beløb forfalder til betaling på fakturadatoen med en betalingsfrist på 8 dage. Ved forsinket betaling betales 2% i renter per påbegyndt måned fra forfaldsdagen, i overensstemmelse med rentelovens regler. Ved udsendelse af rykkerskrivelse opkræves rykkergebyr på kr. 100 per rykker. Semo forbeholder sig retten til at overdrage fordringer til tredjepart i forbindelse med overgivelse til inkasso. Forsinket betaling på mere end 30 dage udgør altid væsentlig misligholdelse, hvorved Semo er berettiget til ophæve samarbejdet med pågældende kunde med omgående virkning. Ophævelsen er ikke begrænset til det projekt, hvor kunden er i mora, men til kundeforholdet som sådan.


13. Varighed og opsigelse

Opsigelse fra kundens side skal ske med et skriftligt varsel på indeværende måned plus fire måneder. Hvis kunden for eksempel opsiger aftalen den 10. marts, ophører aftalen ved udgangen af juli måned. Længere opsigelsesvarsel kan skriftligt aftales for bestemte kunder eller projekter. Semo kan til enhver tid opsige aftaler med et varsel på 14 dage.


14. Varsling af ændringer

Nærværende almindelige betingelser kan ændres uden varsel. De til enhver tid gældende almindelige betingelser vil fremgå af hjemmesiden.


15. Konkurs m.v.

Tages kunden under konkursbehandling, træder i likvidation, eller standser betalingerne anses det som væsentlig misligholdelse, medmindre kurator/likvidator eller tilsynsførende uden ugrundet ophold indtræder i aftalen.


16. Tvist og værneting

Aftalen er underlagt dansk ret. Alle tvister skal så vidt muligt løses mellem parterne i mindelighed. Såfremt der ikke opnås enighed mellem parterne, skal konflikten afgøres ved den domstol, hvor Semo har sin forretnings adresse.


17. Øvrige bestemmelser

Ved performancebaserede aftaler er kunden forpligtet til at betale det fastsatte bonusbeløb også selvom den aftalte begivenhed ikke indtræffer, såfremt dette skyldes kundens egne forhold.

 

18. Kontakt

SEMO DK ApS 

Dam Holme 14-16

DK-3660 Stenløse


Telefon: +45 50 838383

E-mail: [email protected]


Website: www.semo.dk


Bank info:

reg. 8117 konto 0001519624

IBAN: DK8581170001519624

SWIFT/BIC: NYBDKKK


CVR.: DK43466968

Share by: